Beit Shabab – The church of our Lady the Major

كنيسة السّيدة الكبرى, Beit Chabeb, Lebanon

Other Details

كنيسة السيّدة الكبرى

Beit Chabab

Metn

Mount Lebanon

كنيسة السيّدة الكبرى - بيت شبابالكنيسة الحاليّة مبنيّة على أنقاض كنيستين: الأولى مجهولة تاريخ البناء وكانت صغيرة واطئة بنيت قرب مصب الينبوع وكانت قائمة في القرن السادس عشر، الثانية وكانت تُعرف بسيّدة الجوزة، بدأ بناؤها سنة ١٧٠٣ في مكانها الحاليّ. كرّسها في ١٠ أيّار سنة ١٧١٦ البطريرك يعقوب عوّاد، جلب لوحاتها من روما الخورأسقف يوسف السمعاني. سنة ١٩٠٣ بوشر بناء الكنيسة الحاليّة، وهي بازيليكيّة الطراز بثلاث أسواق وعقدٍ بغداديّ، تحوي خمس مذابح رخاميّة. كرّسها سنة ١٩٤٠ الخورأسقف يوسف الحايك. رمّمت الكنيسة عدّة مرّات. وهي أكبر كنيسة في بيت شباب تشتهر بأبراج أجراسها.The church of our Lady the Major - Beit ShababThe current church was built over two older churches. The first one was built near the village’s water fountain, its history is unknown, yet it was in use during the XVIth century. The second one was in the current place, it was known as our Lady of the Walnut tree. Construction began in 1703 and it was consecrated by Patriarch Yaaqoub Awad on the 10th of May 1716. The paintings of the church were brought from Rome by Mgr Youssef el Semaani. The current church was built in 1903, it is a basilical structure with three naves and five marble altars. It was consecrated in 1940 by Mgr Youssef el Hayek. The church underwent many restorations, it is famous for the three bell towers on its facade

Visited 328 times, 2 Visits today

Reviews are disabled, but trackbacks and pingbacks are open.

Related Listings

Kfarsghab – The church of Our Lady of Deliverance

Kfarsghab, Lebanon

كنيسة سيّدة النجاة

Kfarsghab

Zgharta

North

كنيسة سيّدة النجاة - كفرصغاب

ابتدأ بناؤها سنة ١٨٩٠ وانتهى سنة ١٩١٢. تتميّز بجمال هندستها بحسب الطراز البازيليكيّ الأصيل، وبضخامتها وارتفاع قبّتها بما يقارب ٤٠ مترًا وجمال مذابحها الرخاميّة المصنوعة في إيطالية. صحنها مقسوم ثلاثة أقسام يفصل بين كلٍّ منها صفٌّ من ست ركائز ضخمة من كلّ جهة.

The church of Our Lady of Deliverance - Kfarsghab

The construction of the church began in 1890 and was completed in 1912. The church is a huge basilical structure with a 40 meter bell tower and a three aisle nave with six columns on each side. The church holds magnificent carrera marble altars from Italy.

Baskinta – The church of St George

Baskinta, Lebanon

كنيسة مار جرجس

1763

Baskinta

Metn

Mount Lebanon

كنيسة مار جرجس - بسكنتا

بنيت الكنيسة الحاليّة سنة ١٧٦٣ على أنقاض برجٍ صليبيّ. تتألف الكنيسة من صحنٍ كبير ينتهي بالحنية والمذبح، وعلى جهة الجنوب صحن آخر أعلى من مستوى الكنيسة ينتهي بمذبح مكرّس للقدّيسة تقلا. تحوي الكنيسة أيقونة مارونيّة للسيّدة تعود للقرن السابع عشر، أمّا لوحة مار جرجس فهي غربيّة الصنع.

The church of St George - Baskinta

The current church was built in 1763, over an old crusader’s tower. The church consists of a great nave ending with the apse and the altar. A smaller nave on the southern side is higher than the church ending with a small altar dedicated to St Thecla. The church holds a XVIIth century Maronite icon of the Madona, and a European painting of St George.

Enfeh – The Church of St Catherine

St. Catherine Church, Anfeh, Lebanon

كنيسة القدّيسة كاترينا

Enfeh

Koura

North

كنيسة القدّيسة كاترينا – أنفه

كنيسة القدّيسة كاترينا كنيسة أرثوذوكسيّة بنيت هذه إبّان الحملة الصليبيّة الثالثة في القرن الثاني عشر بحسب الفنّ الرومانيّ، وكرّست على اسم القبر المقدّس. كانت الكنيسة تابعة لفرسان مالطا. في القرن السابع عشر رُمّمت الكنيسة وسَمّاها السكان على اسم القدّيسة كاترينا. تحوي الكنيسة عدّة أيقونات أهمّها أيقونة القدّيسة كاترينا التي رسمها بوليخرونيوس الكريتي أوائل القرن التاسع عشر.

The Church of St Catherine - Enfeh

The Greek Orthodox church of St Catherine was built in the XIIIth century during the third Crusade according to the romanesque architectural style, and was dedicated to The Holy Sepulcher. The church was a vassal to the Knights of St John of Malta. During the XVIIth century the church was restored and rededicated to St Catherine. The church holds many icons the most important one being that of St Catherine dating back to the early XIXth century, it is the masterpiece of the Cretan iconographer Polychronius.